ett steg i taget...

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Emma - 25 oktober 2009 19:03

Ja, då var ytterligare en helg slut. Vill inte riktigt att det ska bli måndag igen för då får jag besked om jobbet (tror jag). Hade jag haft alternativ hade jag inte valt det jobbet, men nu har jag ju inte det så då får man ta vad man får, pengar är ju ett måste. Får försöka se det positiva och vara glad att jag är kandidat till ett jobb som jag inte ens sökt, att de vill ha mig.

Imorrn ska jag upp tidigt (gäsp) då jag ska med Anton och hans föräldrar ut till deras sommarstuga, de skulle visst röja efter några träd som hans pappa har fällt. Kul att det händer något och att se sommarstugan som jag hört så mycket om. På kvällen ska jag med Anton på innebandy - Uppsalalaget Sirius möter Caperiotäby (sicket ovanligt namn). Anton kände visst någon i det laget och hade lovat att gå och se en match.


Så vad har hänt i helgen då, i fredags trodde jag att de skulle bli lugnt. Hade tänkt sitta ensam eftersom Antons bror var hemma över helgen så de skulle ha familjemiddag och alla andra var upptagna eller sjuka. Jag hade lagat god mat till mig själv - lax, hemgjorda klyftpotatisar med rosmarin och till det limesås och dessutom en godispåse till efterrätt. För ovanlighetens skull hade jag också tagit mig en öl, vilket jag annars aldrig gör när jag är själv. Den kvällen blev inte alls lugn sen, Anton ringde efter jobbet och frågade om jag ville komma förbi hans föräldrar. Han och några av hans kompisar samt hans bror med tjej skulle sitta där och tjöta lite och dricka lite öl så jag åkte dit jag med, sällskap är ju alltid trevligt. Blev sedan utgång till ett ställe som heter Oasis för att sedan äta nattamat på Max. Efter detta var vi trötta och gick hem för att sova.


Jag skulle upp redan vid 9 på lördagen för att göra mig i ordning för premiär av Saras och Lindas nya film Kattricket. Jag åkte till Stockholm med 11-tåget, med sällskap av Helena och Tina (Saras kusiner) samt Björn, Helenas pojkvän som också skulle på premiären. Det var mycket trevligt och filmen var bra och rolig. Filmen var bättre än film nummer 1 som heter Änglaford, så det märks att tjejerna/filmskaparna har utvecklats och fått mer erfarenhet med hur man gör film. Björn satt bredvid mig på filmpremiären och hans skratt smittade av sig så otroligt mycket, är härligt med personer som kan skratta så gott. Efter premiären var det middag på en Kinarestaurang, själv valde jag mongolisk buffé, vilket var mycket gott. Och grädden på moset var ju att man fick friterad banan och glass till efterätt :). (Nyfiken på filmen? Gå in på http://www.schlafproductions.com/)


Hade funderingar på att stanna över natten hos Sara och Linda i och med att Camilla också var där denna helg och sov där – alltså tjejmyskväll som förr i tiden, men kände att jag behövde åka hem och sova i min säng inatt. Var otroligt trött när jag kom hem och somnade 2h i soffan, men lyckades ändå komma i säng tidigt och lyckas somna, jag som alltid har svårt att somna in. Eftersom jag hade ställt tillbaka klockan 1h hade nått konstigt hänt med alarmet så klockan ringde aldrig imorse. Tur att jag inte hade en tid att passa förrän kl 13 eftersom jag inte vaknade förrän 11. Vad är det med mig, har vart helt slut den senaste tiden.


Ni har väl inte glömt att ställa om till vintertid dvs. vrida 1 h tillbaka.

Ta hand om er!


    

Skådespelarna samt Linda och Sara i mitten

Skapa flashcards