ett steg i taget...

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Emma - 20 april 2010 19:15

Ja, igår var jag på hockeyfinalmatch nummer 3 i Globen. Linda hade sån tur att efter mycket letande lyckats få tag på biljetter, dock inte bredvid varann, men vad gör väl det när vi under matchen är bittra fiender...haha. Hon hejar nämligen på skitlaget Djurgården, inte för att jag fattar varför, men hon gör det. Och vilken match det var och pulsen, den var på topp, dels för att det var nervöst inför matchen och dels för att jag tittade på klockan och visste att sista tåget hem gick klockan 23.11 Dagens match var mycket, mycket lång. Fyra perioder hann det bli, eller nästan - HV vann sudden i 18e min. Och statistiken som säger att en sudden tar slut inom 7min, haha :P.

Iallafall är det inte lika kul att gå på hockey i Globen som i Kinnarp. Det beror på att det är bortaarena tänker du. Javisst, men Globen och Dif är nog ändå värst av alla. Fast å andra sidan är det ju ett visst antal Dif-supportrar som förstör för alla andra och kastar in saker, dricka och skriker fula ord. Det blir osportsligt och inte alls kul och gå på hockey när det blir så. Det förstör helt och hållet stämningen. Tur som f*n att HV sen la in pucken bakom Wesslau och kunde avgöra matchen, för det fick iallafall tyst på dem. Jag gick eller rättare sagt sprang därifrån med ett leende på läpparna och med HV-halsduken kring halsen och visade stolt vilket lag jag höll på och älskade av hela mitt hjärta (HV såklart, det vet ju alla att de är det bästa laget).

Anledningen till att jag sprang ut ur arenan var att jag var tvungen att snabbt ta mig till centralstationen för att hinna med det sista tåget. Pulsen var på topp och sedan när jag var på tunnelbanan visade klockan 23.00, jag insåg att jag inte skulle hinna med sista tåget hem :(. Men sen kom jag på: Visst gick det en pendel till Upplands Väsby 23.20 där man sedan kunde byta till Upptåget och sedan hem? Linda ringde och kollade med Sara och visst var det så :). Yes, det tåget tog jag och det blev t.om billigare då kan kunde åka på mitt länskort och inte behövde betal något alls. Var hemma 00.30 och då var jag så himla trött, så övertrött faktiskt så jag faktiskt inte kunde sova på hela natten. Tänk dig dagen efter på jobbet :P. 

Ditresan åkte jag också gratis eftersom jag inte hittat ngt blå automat vid tåget och kunde köpa biljett. Sa detta till konduktören och han sa att han skulle komma tillbaka så jag kunde köpa biljett. Dock kom han aldrig tillbaka innan vi var framme i Sthlm och det är ju inte mitt problem.


Sammanfattningsvis en bra, men mycket stressig dag från morgon till kväll/natt.


 

Skit i gubbarna på kortet, där borta ser ni världens bästa klack - dvs. HV-klacken. Försökte smita in där, men hur mkt jag än flörtade med vakterna släppte de inte in mig.

Uppställning av ett skitlag (till vänster) och ett toppenlag (till höger). Snart dax för nationalsången, vad dåligt publiken sjöng med.   

Skapa flashcards