ett steg i taget...

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Emma - 30 april 2010 16:09

Ja, då var det sista veckan i april och idag är det den 30e, dvs valborg. Jobbade till 14 idag, hemma 15.30 och nu sitter jag och vilar mig inför kvällens grillfest hos Linnea. Väntar på att jag ska bli pigg och taggad. Borde nog göra mig irordning och ta mig ett glas vi, är det helg så är det.


Kommer inte riktigt ihåg när jag skrev här sist. Och orkar inte gå tillbaka för att kolla, men kan tänka att det var förra lördagen då HV tog GULD!!!! Mor och far var här den helgen eftersom jag fyllde år i söndags.

På lördagen gick mamma och jag på stan, pappa ville inte följa med så han cyklade en lång runda och följde ån ner mot södra Uppsala. En fin tur enligt honom. Kanske ska cykla den en dag, men de är ju inte kul själv.


Vad har hänt för övrigt denna veckan? Ja, guldfest i onsdags i Jönköping, men tyvärr var jag inte där :(. I veckan har jag annars tränat, umgåtts med vänner, fixat massa ärendet, målat, skissat m.m. Och såklart jobbat. Kanske ska ta kort på ngr av mina skisser och lägga här, vill ni se? Eller ska kanske behålla dem för mig själv i min skisspärm.


Jag har fått fast jobb, tackade Ja i torsdag efter lönediskussion. Fick vad jag krävde. Men ska jobba kvar i Enköping månaden ut för att avsluta mitt jobb och skola in min efterträdare, vem det nu blir. Kommer att sakna min nuvarande arbetsplats med mina kollegor. Har trivts så bra att det har vart värt pendlingen. Men det var ju bara ett vikariat tyvärr. Hade jag fått fast där hade jag med glädje tackat Ja, men så är nu inte fallet. Jag ska tillbaka till min gamla arbetsplats, en tjänst jag inte ens sökt då är det ju lite extra positivt :). Kommer att bli en toppensommar då jag har min första betalda semester någonsin. Då ska jag passa på att åka neråt landet och hälsa på folk som jag inte träffar så ofta, om folket är hemma och man är välkommen dvs.


  

Vackra Uppsala domkyrka en vacker vårdag.


  

Jag har precis ätit lite lunch och ska snart äta en glass. Härlig vårdag.

Ovido - Quiz & Flashcards