ett steg i taget...

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Emma - 7 maj 2010 20:10

Ja, det är det verkligen. Nu är det helg igen och det förtjänar vi!!!


Har inte uppdaterat på några dagar nu, det har vart så mycket varje kväll denna veckan och igår när jag tänkte lägga upp ett inlägg så låg internet såklart nere. Kan du tänka dig vad det innebar lite problem..haha. Att man kan vara så beroende av internet. Största problemet var nog att jag inte kunde logga in på banken för att se över mina konton, tur att mamma kunde logga in åt mig. Igår var jag ledig som vanligt, eller rättare sagt ledig från jobbet, men inte mycket mer. Jag åkte hemifrån 11.45 och var hemma 19 på kvällen. Hann träna, handla, städa, tvätta, vara hos läkaren, fika med Edda och Lina samt baka bröd. Baka bröd var för att jag hade fredagsfikat på jobbet.


Och det där med läkaren... Suck! Hade tid klockan 16, jag var där kvart i så gick och hälsade på mitt nya/gamla jobb och pratade med en kollega i 5 minuter angående sommarens semester (+lite annat). Sen anmälde jag mig i kassan på vårdcentralen ca 5 i och var uppe på mottagningen 3 minuter i. Jag är 100 för jag kollade på klockan när jag satte mig på stolen. Det står till och med på kvittot att jag var där i tid. Men sen... klockan 16.30 kom det en sjuksköterska ut från provtagningen som ligger på samma våning och frågade om jag väntade på någon. "Ja, sa jag. Jag har tid hos XXX kl 16, men jag har väntat sen strax innan och ingen har vart här och hämtat mig". "Ojdå, sa hon, jag ska gå och prata med läkaren och kolla vad som står på". 5 minuter senare kommer läkaren med världens undanflykter och hon påstår att hon vart i väntrummet och frågat efter mig strax efter 16, och att det står på hennes dator om patienten kommit, men denna gång hade det inte gjort det. Pyttsan tänkte jag. Jag hade suttit på samma plats i 40minuter utan att någon kommit (förutom att jag vandrat runt lite i väntrummet också och kollat läget). Så snabb undersökning och sedan skrev hon ut de mediciner jag önskade. Det var första gången jag träffade denna läkaren, och jag måste säga att jag inte tycker om henne. Tur att jag oftare är på Akademiska sjukhuset än husläkarmottagningen.


På tal om semester ja, önskar veta detta för måste bestämma lite semesterplaner med några kompisar som frågar om jag ska med. Desto tidigare man bokar, desto billigare.


Mycket och göra på jobbet nu, har en hel del att avsluta innan jag slutar sista maj och det kommer nytt in hela tiden.


Igår ringde Elin också, så roligt att prata med henne. Det händer inte ofta, men när det väl händer har vi mycket att språka om. Grattis till förlovningen Elin och Gunnar!


Nehepp, vad ska jag göra nu då. Måste hålla mig vaken några timmar till, är så ofantligt trött ikväll. Ska ifallafall hänga upp tvätten som ligger i maskinen.


Imorrn blire Thuns, ev. loppis och sen ville Linnea hinna med det årliga vårskriket i vitsippeskogen :).

  

Skapa flashcards