ett steg i taget...

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Emma - 23 juni 2010 18:25

Hej allihopa!

Ja, jag lever ;).

Ursäkta att jag inte uppdaterat som jag lovat. Veckan efter jag kom hem från Jönköping hann jag inte dessutom hade jag stora problem med ibs (irretabel tjocktarm) på torsdagen, är det inte den ena magen så är det den andra :P. Helgen flög iväg den med, städdag på lördagen och såklart bröllop - Gud så vackra de var. Och fredagens festkonsert, WOW, särskilt i slutet när de små barnen sjöng. Så duktiga.

Som sagt städdag på lördagen, trots att jag är pedantisk har jag inte prioriterat det den senaste tiden (har funnits andra saker att göra), så det var behövligt.  Har sagt länge att jag ska ta fönstrena med, det har inte gjorts än :P. Städade så jag tom glömde bort träningen, den roliga afrodansen.

Senare bestämde vi oss för utgång, som vanligt i sista minuten... haha. Förfest hemma hos Marlene med Emil och Sarah, Linus var också med, men han festade inte eftersom han skulle upp och jobba dagen efter. Stackars Linus, fick städa efter oss. Flurran som vanligt vid 00-tiden och efter det följde jag och A traditionen som vanligt - både på gott och ont så att säga. Men vad gör det egentligen, smidigt och villkorslöst. Btw, jag inser mer och mer en sak, och det är mycket bra. Var iallafall hemma ca 5, då hade jag redan nykrat till, typ. Stötte på två av de tre grabbarna Grus utanför, de är alltför roliga...haha.


Jag och Marlene

  


Söndagen var sedan totalförstörd, helvetes magsmärtor, kunde inte ens ta mig ur sängen förrän 15 på eftermiddagen. Tror bannemig att det är ägglossning nu för denna veckan har jag haft sssåå j*vla ont (och jag som inte ska ha ngn ägglossning). Men har jobbat mån, tis, ons ändå. Har gått runt på jobbet med värmekudde, en sån där med gele i som man värmer i vattenbad, så skönt verkligen att kollegorna vet om att jag är "sjuk". Så skönt att kunna vara ärlig och de bryr sig inte, eller såklart att de bryr sig hur jag mår. Men de vet att det inte påverkar mitt jobb, jag gör ett bra jobb fär det.

Ja, och pga veckans ägglossning, magsmärtor samt feber har jag inte bloggat denna veckan heller (min älskade privata värmekudde fick denna gång följa med på semestern).


Nu sitter jag på bussen ner till Jönköping, blir att fira midsommar i Kärradal (Varberg) som vanligt. 4 dagar ledig - gött!!


Idag har vart mycket och göra. Jag och Stina hade fredagsfikat så först fixade vi för det, alla blev jättenöjda. Sen fixa massa grejer, min kollega var sjuk så vart lite akuta saker (hjälpmedel) på hennes avdelning så fick fixa det. Sedan in och fixa massa akuta grejer på min avdelning. Sen vart det midsommarfirande och sen broloppet (invigning av en nybyggd bro vid Fyrisån). Jag hann tyvärr inte deltaga för kände att jag ville skriva klart journalerna innan jag gick på min lilla ledighet. Och jag hann klart, men vart inte glad att mina kollegor får ta två akuta ärenden av mig imorgon (för att hjälpmedelscentralen strulat så jag inte hann det idag). Men, men inget att göra åt. Det löser sig alltid.


Trevlig Midsommar!!!

(om jag inte skriver ngt mer innan det).

Skapa flashcards