ett steg i taget...

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Emma - 6 augusti 2010 21:11

Ja, då har mna haft 3 veckor semster. Har vart redigt gött. Två av dem spenderades på Irland och nu, den sista veckan är jag som sagt i Jönköping. Imorrn åker jag tillbaka till Uppsala, blir skönt att få söndagen hemma och ladda inför jobbet på måndag. Om jag orkar blire nog ngr lägenhetsvisningar också, samt träffa M :).


Idag har jag målat fönsterlisterna hemma på huset hos föräldrarna, nästa år ska pappa måla hela huset igen. Är redan 10 år sedan sist och då var det jag som målade hela huset, men då bodde jag ju hemma. Får se om jag kommer hem ngn helg och hjälper pappa och målar. Idag har vi också spelat äventyrsminigolf och ätit räkmacka på Tabergs topp. Lagom att spela mellan kvällsskurarna. Och det som var så fint väder på dagen, sen framåt 16 började det ösregna. Iofs lite mysigt.

Nu sitter vi och degar i soffan och tittar på en otroligt dålig film. Så många kanaler, men ändå inget och kolla på. Mamma och jag spelar dubbelpatiens istället.


Igår tömde jag förrådet och fick låna farfars garage till mina prylar. Passade på att rensa så det blev en sopsäck med skräp och 1½ med gamla kläder och prylar som ska lämnas till klädinsamligen. Bra att flytta ibland, för då passar man på att rensa bland sina grejer.


I onsdags träffade jag Emelie och åt lunch med henne sedan fikade jag med Emma och följde sedan med henne hem för att se lägenheten. Trevlig dag med två fina vänner <3.


Ja, de var en snabbuppdatering av veckan. Berättar lite smått vad som har hänt bara. Men det har vart en bra sista semestervecka hemma hos föräldrarna, men det ska bli skönt att komma hem också, där man har sina grejor.

Dumt, men sant - Saknar dig! <3


Här kommer lite bilder från Tabergs topp (minigolf och räkmacka).

            


Och så en bild på vår efterätt idag: Jordgubbar, hallon och blåbär - Mums!

  

Ovido - Quiz & Flashcards