ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Smärtstillande och biverkningar

Av Emma - 20 augusti 2010 18:49

Ja, nu blir det ytterligare ett inlägg om sånt där.

Men jag sitter och funderar, nog för att de starka tabletterna tar bort en del av smärtan (absolut inte all), så är det ju alla dessa biverkningar - yrsel, dåsighet, trötthet, illamående. Vilket är att föredra egentligen?!


Men jag glad att jag inte har en dödlig sjukdom. Ja, jag är sjuk och ja, jag har en kronsikt sjukdom, och ja, jag kommer att få leva med mycket smärtor, men pga detta samt alla de andra symtomen överlever man detta, det måste man. Och det är mycket tack vare min älskade familj och mina älskade vänner, så för deras skull måste jag hålla humöret uppe. Jag är stark och det är mycket tack vare min familj och mina vänner. Min uppväxt, som trots en bra barndom inte har varit enkel, har gjort mig stark och gjort mig till den individen jag är idag. Hur i hela friden skulle jag överleva utan min familj och mina vänner? Vad är då "lite" smärta... ingenting.


Men när man har ont är det svårt att hålla humöret uppe, det är lätt att tycka synd om sig själv och ställa sig frågan - är jag värd dessa smärtor?  Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Varför just jag?

Svaren är; Nej, du är inte värd detta, du har inte gjort dig förtjänt av det.

Det är bara ren otur att just jag (och så många andra) fått en sjukdom.

Jag är inte ensam, inte ensam att ha endometrios och inte ensam på denna jord som är sjuk. De orden stärker mig - JAG ÄR INTE ENSAM!


Läste endoelins inlägg idag (http://endoelin.blogspot.com/), om positivitet och det fick mig att le. Det hon skriver tar jag till mig idag ooch varje gång mina negativa tankar kommer ska jag tänka på en sprallig, naiv fåne med struthatt och skelande ögon... haha.


"Först och främst ska du se på ordet "Positivitet". Ser du en sprallig, naiv, fåne med en struthatt och skelande ögon? Eller ser du en tillmötesgående, uppskattande, entusiastisk liten herre med randig kostym och fint lockigt hår? Du kan inte vara positiv om du anser att det är negativt. Ungefär som att bli katolik utan att tro på Gud, Bibeln eller hans homeboy Jesus, det är menlöst. Men att bryta sina tidigare vanor kan ta ett tag, så för att bli en sann positiv person måste man öva på det."

- Ur Elins blogg, 19e augusti 2010.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards