ett steg i taget...

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Emma - 24 augusti 2010 19:03

Sitter och degar framför tvn, inte ovanligt i min lilla värld på den senaste tiden. Orkar inte mycket annat. Min energi går just nu bara till att jobba, det är väl huvudsaken kan jag tänka.


Var hos läkaren idag, gud vad bra han är (måste jag säga), men diagnosen var väl inte den bästa. Orkar inte berätta om det just nu, så fråga inte, men till och med läkaren kliade sig i huvudet. Nu blire en ny stark behandling och hoppet ligger nu på att det denna gång ska fungera. Vi ska besegra det onda. 

Som jag brukar säga, hoppet är det sista som lämnar en.


Jag gillar ordet hopp, det är mitt "ord". Därför ska det engelska ordet för hopp (hope) tatueras in tillsammans med min nya tatuering. Ingen vet när den dagen blir, men en vacker dag ska det bli av. Men nu med lägenhetsköp och allt bör jag hålla i de slantar jag har. Har ju ingen heltidslön heller from nästa onsdag (både på gott och ont).


Idag har det på morgonen ösregnat (utanför Alunda/Storvreta), sedan i Uppsala var det uppehåll större delen av dagen för att sedan, när jag kom ut från sjukhuset vara världens åskväder. Det blixtrade, åskade och ösregnade. Kan meddela att jag var dygnsur från topp-tå (nästan - hade regnjacka på mig) när jag kom hem.

Och folk verkade vara rädda eller nått för åskvädret, för lite varstans stod det bilar stilla, parkerade på de mest idiotiska ställerna. Var även en lång buss som stannat mitt i korsningen, smart va?! -NOT! 

När jag kom hem sken solen, mysko väder.

Skapa flashcards