ett steg i taget...

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Emma - 3 september 2010 22:00

Fredagskvällar är alltid heliga för de betyder mys i soffan oavsett om man är själv eller med någon annan. Det är den kvällen i veckan som man är oerhört trött och seg efter en jobbvecka och det är då skönt att bara sitta i soffan och dega och titta på tv alt. film. Man går också och lägger sig tidigt för att se fram emot en lång sovmorgon på lördagen, som i iallafall slutar med att man vaknar 9, drar sig ett tag i sängen och funderar lite, drömmer sig bort och sedan går upp vid 10. Men vad gör väl det när man inte behöver stressa iväg nånstans utan man kan lugnt strosa runt i pyjamas, raggsockar och fleecetröja och äta en lång god frukost, oftast till melodikrysset. Ikväll är det två filmer som har setts på, såg en stund på Kristallgalan med, men den var inte så värst intressant så därför sattes film nummer två fram. Till min glädje fick jag idag välja film eftersom jag inte valde förra fredagen. Det blev en mysig familjefilm som heter "Spiderwick" och nu är det "Two Weeks notice" som står på. Något mer godis har jag inte heller ätit, inte alls sugen, gött de.


Nepp, nu får det bli en kopp te, se klart filmen och sen blire sängen och se fram emot en lång sovmorgon imorrn. Bara man kan sova inatt utan de värsta smärtorna. Det får vi allt tro på tycker jag.


Bjuder här på bild på kvällens mat. Skrev i föregående inlägg att det var bulgursallad, det var det inte utan det var visst vetekornssallad, men gott var det iallafall.

  

Av Emma - 3 september 2010 17:23

Tyckte att jag idag förtjänade lite smågodis. Smågodis och att bara ta mina älskade favoriter är det bästa jag vet, tänk vad jag älskar smågodis...haha. Men de smakade inte som vanligt idag, efter ngr få bitar var jag nöjd. Kan detta bero på att jag inte ätit smågodis på många veckor?! Tror nog det. Bra isåfall. Nu räcker påsen hela helgen och kanske till nästa helg också.

Ska strax äta lite mat istället. Blir idag grillad kebabspett med bulgussallad och tzatziki. Till maten ska en film sättas på, har fyra nya som jag inte sett, får se vilken av dem det blir, bara man kan komma överens...hehe.


Fresten, någon som kan tipsa om en bra bok? Har läst ut min tjocka nu och jag vill läsa en halvtimme innan jag somnar. Är avslappnande.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ni som har frågat om lösenord får vänta lite på detta. Har nu bestämt mig (velig som jag är) att de inläggen med lösenord bara rör mig och ingen annan.

I framtiden kan det däremot bli annorlunda, då säger jag till.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Ha en bra helg allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards