ett steg i taget...

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Emma - 22 oktober 2010 22:08

Har hela dagen samlat kraft för att gå till Ica och kl 18 gick jag iväg, hade ingen mat hemma knappt så var tvungen. Var skönt med lite frisk luft.

Det var en lugn kväll. Stjärnklar himmel, vindstilla och ca 2 +.


Så då till dagens funderare:

På vägen till/från affären mötte jag flera som var klädda i, ja faktiskt termojacka, mössa och varma vantar. Med dragkedjan långt uppdragen upp över hakan. Varför undrar jag? Det var inte kallt ute och vad ska dessa personer ha på sig när det verkligen blir minusgrader och blåst ute...

Själv hade jag ett par tunna mysbyxor, en regnjacka med fleecetröja under, gympadojor och endast tunna vantar. Och trots att jag har feber ooch ofta är en frusen person så frös jag inte alls denna gång.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det okej att gå och lägga sig redan, fast klockan bara är 22.15?

Det ska jag göra iallafall, är man sjuk och trött så är man. Så skiter i va ni säger, jag och andra små barn ska sova tidigt en fredag som denna. Håll tummarna att febern är borta imorrn och jag får sova inatt, utan smärtor.  

Vem som åker ut i idol får jag veta imorgon.


GODNATT!

Av Emma - 22 oktober 2010 12:32

Ja, då har man upplevt ytteligare en natt av outhärdig smärta. Eller kanske inte riktigt hela natten, men några timmar framåt morgonkvisten. Vaknade kl 4 ca av sån smärta i den vanliga delen av magen, i den magen som jag kallar mensmagen. Ja, jag har tre magar (nästan som en ko) - Det är matmagen, oromagen och mensmagen.

Gick upp på vingliga ben till toaletten och tryckte i mig smärtstillande, dubbel dos som vanligt och upptäckte att jag blödde lite smått. Hur kan det vara möjligt? Jag ska ju inte blöda med alla de hormoner jag har i kroppen, går det inte över får jag ringa gyn och fråga hur jag ska göra. Sen la jag mig med min älskade sängpartner, dvs. värmekudden.

Och att jag visste att jag inte skulle till jobbet om några timmar gjorde att jag kunde slappna av mer och låta tabletterna verka, utan oro och stress (vilket inte gör saken bättre) för att jag måste få mina timmars sömn för att orka jobba. Tabletterna började verkar efter en timme ungefär och då somnade jag och drömde att jag åkte in till gyn, akut med ambulans.

Tur att det bara var en dröm och att jag i verkligheten inte åkte in.


Ja, jag är hemma idag. Åkte hem i onsdags efter lunch då jag inte mådde bra. Så igår var jag hemma. Planerar att jobba på måndag, men som det känns nu kommer helgens planer att gå i stöpet.

Jag är inte mig själv och har inte varit det på ett bra tag. Att jag är hemma de här dagarna beror på feber och att för en gångs skull lyssna på kroppen och inte ta några febernedsättande utan låta febern va.

Men annars, jag känner mig totalt utmattad både fysiskt och psykiskt. Min koncentration, mitt minne och mitt tålamod är inte som det brukar. Ja, de är bara en bråkdel av mina symtom. Jag ska till läkaren på fredag nästa vecka och ta massa prover. Vi får se vad dem visar.

Skapa flashcards