ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Det känns tungt

Av Emma - 30 oktober 2010 14:42

Är ju sjukskriven nu och även om jag vet att det är "rätt" känns det tungt. Jag missar allt roligt nu för jag orkar inte helt enkelt, min kropp är totalt utmattad - det känns som om jag har sprungit ett marathon med influensa i kroppen.

Jag missar afrodansen, kvällens roliga fest, lägenhetsvisningar, innebandyträning och övrig träning, jag missar onsdagsfikat, dejter med C, besöket hos L o E i Knivsta, utbildningen på HUL på torsdag där jag skulle träffat mina gamla kollegor från Enköping osv. Även nästa helgs Jönköpingsresa har blivit inställd. Känns så surt och så tungt, jag missar allt.

Jag vill inte vara sjukskriven mer, men jag klarar inte att gå tillbaka till jobbet heller, det funkar inte så som jag mår nu. (men tro mig det är inte pga jobbet jag är sjuk, dit vill jag tillbaka så fort som möjligt).


Man ska lyssna på sin kropp, varför gjorde inte jag det?! Jag lät det gå för långt.


Nu ska jag kämpa mig upp igen, även om det kommer att bli svårt. Jag ska, men först ska jag få bukt på sömnproblemen och börja sova ordentligt. För grundstenen till liv är mat, sömn m.m - de basala behoven.

Jag hoppas att ni finns där vid min sida och stöttar mig igenom detta. Jag erkänner, jag klarar det inte själv.  


  

 
 
Elin

Elin

30 oktober 2010 22:08

Gumman!

Gar vi igenom samma saker samtidigt nu eller? Jag vill forst och framst saga att jag ar imponderad av din styrka att erkanna att du inte kan klara av allt sjalv. Det tog mig valdigt lang tid att acceptera det. Det blir valdigt mycket battre efter det!

Det ar sa trist att missa roligheter. Det ar svart att vara glad och kvittrig da andra berattar om fester och skvaller. Men vi maste val kanske hitta gladje i mindre saker istallet. Som att se en film vi alltid velat se. Att pyssla. Saker som gor oss glada men som inte kraver sa mycket energi. Jag hade en filmkvall for att fira min fodelsedag och det var jatte mysigt att ha ett gang vanner som bara hanger och ser pa film med en. Det ar svart att se alla saker man faktiskt kan gora for det ar sa ledsamt da man ser de man INTE kan gora. Som min tjejkvall som gjorde mig ledsen igar. Men dina ord stammer och har gjort det mycket enklare, Det kommer fler!

Kanske finns det nagot lustigt projekt jag och du skulle kunna hitta pa? Nagot utan masten, energikravande och bara kul? Vi kan ju fundera pa det?

Kom ihag att du ma vara valdigt sliten, utmattad och trott MEN du ar fortfarande en javligt stark tjej!

Manga manga kramar!

http://endoelin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards