ett steg i taget...

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Emma - 9 december 2010 15:28

Ja, här kommer bilden. Var en enkel tomtegröt som till stor del skötte sig själv. Man kokade bara upp riset som vanligt, tillsatte sedan mjölk. När detta senare kokat upp ställde man in grytan i ugnen i 35 minuter - klart. Mycket gott må jag säga :).


  

Av Emma - 9 december 2010 14:52

Har i lite mer än ett år vart lite smått förälskad i min mörkturkosa vintermössa. Nu har jag köpt en ny som jag fick hem igår, den blev jag lika förälskad i som i min "gamla" så nu har jag två kärlekar. Så imorse var jag 5 minuter sen på grund av beslutsångest, vilken mössa skulle jag välja att ha på mig idag?! Det blev den nya, så det får la bli lite av en varannan-dag-grej, lättare sagt än gjort iofs.

I-landsproblem, Ja.


Tur att man bara har ett bara favoritvantar :P


   Gamla mössan   Nya mössan 

Lite smått dåliga bilder (tagna med mobilen), men så är det. Orkade inte ta fram min braiga kamera just nu.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ska vila lite nu, sen blire att baka lite saffransskorpor. Farmors recept of course, men med saffran, blir nog underbart gott. Om jag orkar berättar jag sen hur det blev. Hade tänkt att skriva ett litet inlägg (och visa bilder) för en vecka sedan då jag gjorde hemmagjord tomtegröt, i ugnen. Otroligt smidigt och gott. Men det blev inget inlägg av det. Men i nästa inlägg visar jag lite bilder, bara för att. Eller de kanske endast blir en bild.

Ovido - Quiz & Flashcards