ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Marabou apelsinkrokant

Av Emma - 30 december 2010 17:24

En mycket trött Emma sitter i soffan och äter Marabou apelsinkrokant. Måste säga att den var förvånadsvärt god. Fick den i julklappsleken jag och tre kompisar hade på juldagen där jag vann hela 11 paket (av 20). Tur i spel och otur i kärlek som vanligt, jag slog många 6or så att säga.

  


Idag är sista arbetsdagen för iår, känns konstigt, men det ska bli skönt att vara ledig i tre dagar. Har vart två intensiva dagar på jobbet, fick jobba över både idag och igår. Kan säga att jag har huvudvärk som vägrar att släppa trots tablett. Idag vaknade jag inte av väckarklockan, eller radion. Vad är det som händer?!


Var hos läkaren igår, cystan hade växt till sig till dubbel storlek, vilket gör att den inte går att rå på med hormoner. Jag står därför på väntelistan för operation. Har också fått starkare hormoner som heter Provera. Får se om de kan göra något. Kommer dock ha kvar p-pillren samt spiralen. Så herregud va massa hormoner man har i kroppen nu. Undra vad det blir för biverkningar egentligen. Det jag oroar mig mest för att gå upp i vikt. 


Imorrn är det nyårsafton, ingen speciell dag i sig. Men det grämer mig att jag igen är ensam, ska sova bort detta nyår. Fast å andra sidan brukar det finnas något bra på tv. Förhoppningsvis kommer jag att få hem älskade Flisan då. Annars får jag hem henne nästa vecka. Nämligen så ska hennes nuvarande ägare köra hit henne eftersom jag inte har någon bil så det beror på när de kan, hoppas det blir till helgen. Vem är Flisan undrar ni? Jo, jag har nämligen köpt katt.
Äntligen behöver jag inte vara ensam något mer och jag får någon som älskar mig (och som inte bor massa mil bort). Att en hårig liten boll kan göra så mycket.


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Gott Nytt År önskar jag er alla!

 
 
Ingen bild

Lisa

30 december 2010 17:51

Gott nytt år vännen! Vi ses nästa år när jag e tillbax i Uppland. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Skapa flashcards