ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

En allti- i-allo-dag

Av Emma - 16 januari 2011 19:46

Vaknade vid 12 idag, de nya sömntabletterna gör att jag sover länge och är oerhört seg när jag väl vaknar. Låg och mös med Flisan ett tag innan jag orkade resa mig ur sängen.

Idag har jag städat, bäddat rent, bakat till onsdagsfikat och lagat mat till idag och matlådor för veckan. Det var den söndagen det. Nu tittar jag på Amazing race och kl 20 är det äntligen dags för Solsidan igen.

Har nyss tagit en kvällsfika med den goda kakan jag bakat, och fy vad god den var. Skulle kunna äta massa bitar till, men nån måtta får det va.

Det jag bakade var vinbärsrutor. En otroligt enkel kaka som gräddas i långpanna.

Här är receptet om någon vill ha.

Vinbärsrutor


200 g smält smör
6 dl socker
4 st. ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk vanillinsocker
2-3 dl färska eller frysta bär

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en 2-literskastrull. Låt smöret svalna något och blanda sedan raskt ner socker, ägg, mjöl och vanillinsocker. Bred ut smeten på bakplåtspapper i långpanna, strö över bären.
Grädda 30 min. Ta ut och dra pappret till bänken med långpannan som lock. Låt svalna så.
Skär i ca 35 rutor.

  

 
 
Ingen bild

Madde

16 januari 2011 21:54

En klasskompis från gymnasiet. Tanja heter hon =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards