ett steg i taget...

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 8 januari 2011 20:46

Under jul, nyår och trettonhelgen har jag löst 6 pussel. Fyra på vardera 1000 bitar och två på 1500 bitar. Nu tänker ni nog: " Har hon inget annat liv eller?". Neh, iofs har jag väl inte det, men har blivit en sån pusselfreak, det är en sådan bra tidsfördrivare och får en att tänka på annat. Att lägga ett pussel på 1000 bitar tar max 6 h, och ett på 1500 lite till, så om man räknar på det har jag inte suttit dygnet runt med ett pussel, jag har gjort annart också - faktiskt.


    1000 bitar

    1500 bitar

     


Hittade inte bilderna på två av pusslerna, var har jag gjort av dem tro? Hm...

Av Emma - 5 januari 2011 16:47

Ja, jag har börjat komma underfund med vad Flisan har för personlighet. Hon har temprament den damen, särskilt när hon inte får som hon vill, när hon är nyvaken tidigt på morgonen och när hon behöver gå på låda. Hon är liten i maten och gillar att sova. Äter bara en sorts mat, mkt annat passar inte damen i smaken. Hennes favoritplats är fotöljen i sovrummet alt. min säng. Hon älskar att bli borstad och att gosa, ibland får man en liten puss av henne. Men hon är hela tiden uppmärksammad på allt och sover aldrig särskilt djupt.


Än så länge har jag inte känt av allergin, är iofs snuvig, men har ju vart förkyld ett bra tag så svårt att svara på vad det egentligen är. Jag hoppas verkligen att jag kan behålla henne. Att en liten hårig boll kan göra så mkt. Jag sover till och med bättre på natten, även om jag fortfarande har svårt att somna in.

Av Emma - 2 januari 2011 16:49

Nu har Flisan kommit. Visst är hon söt :)


  

Av Emma - 1 januari 2011 17:37

Just nu är det pessimisten som talar så jag kanske ska sätta punkt här innan jag säger för mycket. Men jag kan ju säga att jag hatar slutet på 2010 och början på 2011, PUNKT.


Jag hoppas ni har det bättre än jag. På återseende när optimisten vaknat till liv igen.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gott Nytt!

Skapa flashcards