ett steg i taget...

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 25 april 2011 15:04

Idag fyller jag år. Tårtan åt vi igår, Mums!

Det var en prinsesstårta med mosade hallon och ahlgrens bilar-mousse.


 

Av Emma - 25 april 2011 15:03

         

 
Av Emma - 22 april 2011 20:43

Passar på att skriva ett litet snabbt inlägg mitt i påsken, samt att såklart önska er alla en Glad Påsk!


Idag är det långfredag, igår kom mor och far upp för att denna helgen med mig fira påsk och födelsedag. Idag har jag och pappa fortsatt med projekt balkong. Balkongen har nu fått trägolv samt ett nät så att Flisan kan vara ute utan att man oroar sig att hon ska hoppa. Hemska tanke, det är ju tre våningar ner. Är toppennöjd med balkongen, att ett golv kan göra att det ser så ombonat ut.


Imorrn ska vi till Maxi för att fylla på förråden, samt åka till bla. Coop och Ikea för att fixa lite annat. En hylla ska också sättas upp i badrumsskåpet.


På söndag ska vi lite i förväg fira mina födelsedag (fast jag får inte presenterna förrän på måndag, den rätta dagen). Jag ska göra en tårta med Ahlgrens bilar-mousse och ett lager med krossade jordgubbar eller hallon. Eftersom jag älskar marsipan ska det självklart vara lock. Jag tänker ta frysta jordgubbar eller hallon och mosa de som de är. Så bryter det sura från dem av det söta från mousse och marsipan. Mamma ska göra negerbollar - förlåt, chokladbollar. Det får hon fixa imorrn tror jag, jag sa då göra tårtbottnar samt moussen som ska stå i kylen över natten.

På söndag vill pappa tilL Eskilstuna och kolla på husbilar, så det får vi snällt följa med på. Man kan ju inget annat än att ställa upp med tanke på hur mycket han har hjälpt till med praktiska saker i lägenheten. Sen är vi hemma igen framåt eftermiddagen för födelsedagsfika och tårta. Troligtvis kommer min kollega samt Marlene. Annars fikar vi själva :).


Jag denna helgen kommer att gå fort, tyvärr! Men det kommer att bli en bra påsk, det vet jag :).


Strax ska vi se nya Harry Potter-fimen, jag har iofs sett den redan tre gånger i veckan - ups :P, men vad gör det. Man kan ju inte få nog av denna film. Efter det somnar vi nog gott för att ladda upp för ny dag imorrn.


Btw, bilder på balkongen kommer senare, orkar inte ladda upp dem nu.


Men Glad Påsk iallafall!!! 

Av Emma - 19 april 2011 17:22

Jag är med i en tävling om en goodiebag - och vinsten dras på min födelsedag :)

Vill du också tävla? Gå då in här.


 

Av Emma - 19 april 2011 17:04

"Jag är med och tävlar om ett Presentkort i samarbete med Balorina.se inne hos Elina"

 

  

 

Jag älskar väggord! :)

Av Emma - 19 april 2011 16:53

En sån här är jag med och tävlar om :)


 


Tävlingen finner du här: http://gardenwithlove.blogg.se/2011/april/utlottning.html

Av Emma - 19 april 2011 16:17

"Jag tävlar om en årskalender
från Garvarboden hos Familjen
Pettersson
Var med och tävla du också, tävlingen

finns HÄR!"
 
  
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jag tävlar om fina tavlor från Fru N!
Tävlingen finns hos Familjen Pettersson!
 
    

Av Emma - 15 april 2011 21:05

Inte för att operation är något positivt i vanliga fall, men denna gång var det faktiskt det.

Flisan operades idag och tog bort knölen samt hela nedre, högrer juver för att minimera risken för återfall. Det blev operation tack vara att knölen och cancern upptäcktes tidigt, vilket resulterade i att den inte hade spridit sig än. Röntgen av lungorna visade att de var helt friska.

Då Flisan opererades gick jag till jobbet en stund, hade rehabmöte och sedan hämtade jag henne och då fick jag veta att operationen var lyckad, veterinären hade stora förhoopningar. Så glad jag är!

Och det känns oerhört tryggt att man kan ringa veterinären dygnet runt. Bra service det där för våra älskade djur.


Flisan ska nu äta antibiotika i 10 dagar, och ha tratten kvar i 12 dagar så att såret hinner läka utan att hon slickar på det. Men när jag är hemma och kan hålla koll på henne slipper hon självklart tratten, för den är ju bara i vägen.


   



Ovido - Quiz & Flashcards