ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Oron gnager dag som natt

Av Emma - 10 april 2011 19:15

För Flisan såklart, på fredag kommer domen. Vi ska vara hos veterinären kl 10.30, då ska de först röntga lungorna för att sen om det är några metastaser där. Är det fritt från metastaser blir det operation, så oron för min älskade katt växer som ett äpple i maggropen på mig.


Jag är på spänn dag som natt och kollar till henne med jämna mellanrum. Hon är som vanligt fortfarande och verkar må bra, men jag håller koll för att se minsta lilla förändring så hon snabbt kan få hjälp. Så de långa dagarna på jobbet är mina tankar mycket hos Flisan.

Inatt skrämde hon livet ur mig. Jag vaknar med jämna mellanrum även på natten och tittar till henne, så att hon andas. Hon låg på sina kuddar bredvid mig, som hon brukar. Ihoprullad som en boll. Jag fick panik, hon andas inte tyckte jag. Jag petade på henne, försökte med allt, ingen reaktion. Till och med att göra det hon inte tycker om - att ta bort john blund-pulver i ögonen och försöka öppna hennes mun. Ingen reaktion, paniken steg och många tankar flög i mitt huvud. Då tog jag tag lite lätt i hennes svans, det dröjde inte länge innan den började röra på sig, sån där varning att "stör mig inte". Jag drog en lättnas suck, hon sov bara djupt och struntade i mig. Falskt alarm. Även om hon alltid blir glad när jag är vaken och vill gosa och prata, så ville damen inte det denna gång. 1 timme senare när jag vaknade igen efter att deckat av lättnat var hon sig själv igen. Hon la sig på mitt bröst och slickade mig i ansiktet, sen följde hon med på toaletten och sedan la vi oss för att mysa igen.


Men oron finns där, tur att jag har mycket att göra i vecka - sjukgymnasten, kuratorn, göra-kort-kurs m.m,  så jag måste tänka på annat. Men egentligen vill jag vara hemma hos min älskade Flisan hela tiden.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagen har vart späckad efter att jag vägrat gått upp ur sängen, sedan ätit en god frukost, eller brunch rättare sagt. Sen slängde jag lite sopor och tog en promenad. Sedan handlade och efter det gjorde jag min egna musli och bröd. Brödet ska dock stå och svalna i ugnen över natten, men kan nog smygta en bild.


Här bilder på muslin och på brödet:

   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Skapa flashcards