ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Glad Påsk!

Av Emma - 22 april 2011 20:43

Passar på att skriva ett litet snabbt inlägg mitt i påsken, samt att såklart önska er alla en Glad Påsk!


Idag är det långfredag, igår kom mor och far upp för att denna helgen med mig fira påsk och födelsedag. Idag har jag och pappa fortsatt med projekt balkong. Balkongen har nu fått trägolv samt ett nät så att Flisan kan vara ute utan att man oroar sig att hon ska hoppa. Hemska tanke, det är ju tre våningar ner. Är toppennöjd med balkongen, att ett golv kan göra att det ser så ombonat ut.


Imorrn ska vi till Maxi för att fylla på förråden, samt åka till bla. Coop och Ikea för att fixa lite annat. En hylla ska också sättas upp i badrumsskåpet.


På söndag ska vi lite i förväg fira mina födelsedag (fast jag får inte presenterna förrän på måndag, den rätta dagen). Jag ska göra en tårta med Ahlgrens bilar-mousse och ett lager med krossade jordgubbar eller hallon. Eftersom jag älskar marsipan ska det självklart vara lock. Jag tänker ta frysta jordgubbar eller hallon och mosa de som de är. Så bryter det sura från dem av det söta från mousse och marsipan. Mamma ska göra negerbollar - förlåt, chokladbollar. Det får hon fixa imorrn tror jag, jag sa då göra tårtbottnar samt moussen som ska stå i kylen över natten.

På söndag vill pappa tilL Eskilstuna och kolla på husbilar, så det får vi snällt följa med på. Man kan ju inget annat än att ställa upp med tanke på hur mycket han har hjälpt till med praktiska saker i lägenheten. Sen är vi hemma igen framåt eftermiddagen för födelsedagsfika och tårta. Troligtvis kommer min kollega samt Marlene. Annars fikar vi själva :).


Jag denna helgen kommer att gå fort, tyvärr! Men det kommer att bli en bra påsk, det vet jag :).


Strax ska vi se nya Harry Potter-fimen, jag har iofs sett den redan tre gånger i veckan - ups :P, men vad gör det. Man kan ju inte få nog av denna film. Efter det somnar vi nog gott för att ladda upp för ny dag imorrn.


Btw, bilder på balkongen kommer senare, orkar inte ladda upp dem nu.


Men Glad Påsk iallafall!!! 

 
 
Ingen bild

Lisa

23 april 2011 11:25

Glad påsk och grattis på födelsedagen i förväg!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards