ett steg i taget...

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Emma - 3 maj 2011 17:52

Ja, kl 1600 sattes första sprutan in i magen min, det gick smidigt och det kändes ingenting. Sprutan är en hormonspruta som heter enaton depot dual som jag ska ta nu var fjärde vecka för min endometrios. Den sätter en i ett tillfälligt klimaterie så endomärtorna förhoppningsvis minskar. Man "startar upp" kroppen igen så att säga.


Jag satte på ett plåster, ett östrogenplåster som ska minska biverkningarna (som morfinplåster, men det sitter på magen istället och utsöndrar östrogen). Nu väntar jag bara på dessa biverkningar man hört så mkt om. Jag hoppas att jag inte kommer att få så svåra utan att jag kan leva som vanligt. Imorrn ska jag åter igen till sjukgymnasten för att få 8 nålar i mig, alltså akupunktur. Än så länge har jag inte märkt mkt skillnad.


   

Skapa flashcards