ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Lite uppdatering

Av Emma - 12 maj 2011 19:04

Tänkte bara skriva en snabb uppdatering, men internet är världens segaste. Är hemma i Jönköping om ca 35 minuter. Hoppas nu allt flyter på sista biten också. Åker på e4an längs med Vättern med utsikt över Visingsö, fin vy, som iofs vore bättre om det vart sol.

Jo, det är sant. Ännu en gång lämnar jag ett soligt Uppsala för ett regnigt Jönköping, haha. Tur jag tog med regnjackan. Jag ser det dock positivt, pollen minskar om det regnar. Fast jag erkänner, jag hade önskat sol så man då kunde sitta/ligga ute i föräldrarnas trädgård och bara va. Den möjligheten har man ju inte på samma sätt när man bor i lägenhet. Hade sett fram emot att hjälpa mor och far i trädgården också, men men, inget att göra åt.

Jag har ju på jobbet idag pysslat i trädgården - planterat och rensat rabatten. Avslappnande jobb, men svett vart man. Och fräknarna börjar synas i mitt ansikte. En del av våra kära vårdtagare var också med, en del planterade, andra oljade möbler. Sen var det självklart en liten mysig avslutning i skugga med kaffe/te och bullar. Man har det bra på jobbet, kan ju inte klaga. Eller det kan jag, en av avdelningarna har calici, alltså vinterkräksjukan (dumt namn!), stackars de drabbade (och omvårdnadspersonalen) - skänker dem en tanke, Krya på er!


Annars då!

Jodå, 1 vecka i klimateriet. Och det märks. Lite symtom har jag fått, men så länge de inte blir värre kan jag stå ut och jobba på.

Kan ju rabbla upp lite symtom, ni bryr er säkert inte, haha. Men det är bra för mig att kunna gå tillbaka och minnas hur det var. (Jag tror iallafall att det har med endo-sprutan att göra, vad kan det annars vara?!) 

  • Migrän/huvudvärk
  • Ont i leder, främst fotleder
  • Mag-/ryggont (inte mkt mer än vanligt iofs)
  • Oregelbundna blödningar
  • Trötthet
  • Allmäna pms-besvär
  • Urininkontinent (till viss del)
  • Sköra naglar
  • Vallningar/svettningar

..................................................
...............................................

Jo,internet la ner, men jag hann spara inlägget. Nu är klockan snart 21 och jag är hemma hos föräldrarna. Ska avsluta inlägget nu.


Symtom vare ja:

  • Illamående
  • Sjukdomskänsla
  • Feber

Men det är tur att jag inte har alla symtom samtidigt. De kommer och går så att säga. Den jobbigaste biverkningen som vart är dock migrän (huvudvärk). Östrogenplåstret byts två dagar i veckan - tisdagar och lördagar. Kan ju bero på detta plåster att jag inte ligger deckad i klimaterie-symtom x10.


Tack och hej för mig (för denna gång).

Saknar Flisan.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards