ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

5 dagars ledighet - Tjoho!

Av Emma - 1 juni 2011 20:14

Jag behöver lite ledigt, så dessa dagar kommer lämpligt. Jag ska mest ta det lugnt och mysa med Flisan, sovmorgon såklart. På fredag ska jag och Flisan på en liten utflykt.


Idag tog jag min andra spruta (enanton). Det stack till lite smått, sen fick jag ett fint plåster och så gick jag tillbaka till jobbet. Var en lugn dag idag, slutade vid 13. Sen gjorde jag lite ärenden och köpte med mat hem. Somnade i soffan, nu ska jag se om det finns ngt bra på tvn. Ska ta mig lite kvällsmat också och dricka en kopp te. Står en kopp framför mig, med indiskt te. Så underbart gott.


Igår sprang jag blodomloppet, vi var sponsrade av kommunen och hade på våra rosa kommuntröjor - jag tycker inte om rosa, men men.

Jag valde 5km sträckan, är lagom tycker jag. Är tråkigt att jogga/springa ändå. Jag har alltid vart snabb korta sträckor - en sprinter, aldrig haft tålamodet att springa ngr långlopp.

Men jag tog mig runt, joggade hela tiden, gick bara när jag drack vätska på vägen. Visst tog det tid att ta sig runt, ca 40 minuter, men huvudsaken var att jag joggade hela tiden så jag är nöjd. Är stolt och glad över mig själv.

Med tanke på vätskepausen på vägen, var det endast ett stopp, efter halva sträckan, vilket var på tok för lite i den kvava värmen.

Jag var på väg att få ett migränanall i slutet så kollegorna hjälpte mig när jag kom i mål, jag tog en migräntablett och sen la jag mig ner och vilade lite. MEN, inga magsmärtor -Yeh! Kan inte fatta att jag kunde motionera, och så länge och inte fick ökad smärta. När det hände sist, vet jag ej. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Skapa flashcards