ett steg i taget...

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Emma - 5 juni 2011 22:38

Var längesen jag fyllde i en lista, det är ganska roligt faktiskt så tänkte göra en nu. Denna hittade jag på cosmopolitans hemsida. Gör den gärna du också :)


Nämn något som gjorde dig glad igår: Utflykt med mor, far och Flisan
Vad gjorde du kl 08 imorse: Sov

Vad gjorde du för 15 min sedan: Tittade på film och myste med katten

Det sista du sa högt: Är du min älskling?

Det senaste någon sa till dig: Saknar dig!

Vad har du druckit idag: Lättdryck päron, vatten och te

Vad var det senaste du åt: Grillad korv med bröd

Vad var det senaste du köpte: Lite grejor till köket

Vad är det för färg på din ytterdörr: Träfärgad

Vad är det för väder hos dig nu: 17 + och börjar mörkna ute

Godaste glassmaken: Fläder sorbé

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej

Sover du tungt: Nej

Drömmer du mardrömmar: Ibland ja

Trivs du med ditt jobb: Ja

Favoritklädsel: Leggingsm ngn klänning, kjol eller tunika

Favoritlåt just nu: Way back in to love

Vad ser du om du tittar till höger: Tv-dosor, kuddar, en katt och en mobil

Vad gör dig glad just nu: Att jag inte har ont och alla som jag älskar och som älskar mig

Vad ska du göra härnäst: Dricka upp mitt te och senare gå och lägga mig med en bra bok eller korsord

Höger eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Varken det ena eller det andra

Favoritgodis: Saltlakrits

Kläder just nu: Sommarklänning

Sommarplaner: Hälsa på lite familj och vänner. En lugn sommar hemma i Sverige 

Hur många kuddar sover du med: Tre, plus två som ligger bredvid 

Spelar du något instrument: Nej

Morgon eller nattmänniska: Varken eller
Vad är viktigast för dig: Att mina vänner och min familj mår bra

Är du kittlig: Nej

Snarkar du: Nej

Stjärntecken: Oxe

Äckligaste insekten: Myggor och knott

Längtar du mest efter just nu: ?

Av Emma - 5 juni 2011 22:26

...på ledigheten. Skulle inte vara dumt med lite till, men om lite mer än två veckor blire fem dagars ledigt till (midsommar) och i slutet av juli och början av augusti tre veckors semester. Sommar är det!


Sitter nu och kollar på en film, en som jag aldrig sett förut...haha. Klart jag har sett den förut, filmen är "Shall we dance" med Richard Gere och Jennifer Lopez.

Flisan har ett bra tag legat i mitt knä, alldeles utslagen och nu har hon flyttat på sig så hon istället ligger bredvid mig i soffan. Vi kom hem igår eftermiddag, fick skjuts till Enköping och tog tåget därifrån. Flisan har varit så duktig både på resan till Katrineholm och hem från Enköping. Hon var även mycket duktig i husbilen, men hemma är hon såklart som hon brukar - min älskade katt.


Imorrn, sista dagen på ledigheten som sagt. Måste handla lite mat inför veckan och laga matlådor. Kommer att bli mycket på jobbet i veckan. De första har gått på semester, och semestervikarierna kommer. Jag har gått upp till heltid, vilket jag ska jobba juni, juli och augusti. På tisdag blir näst sista besöket hos sjukgymnasten och på torsdag ska jag till kuratorn. Måste ringa tandläkaren med, lite småproblem efter de drog ut visdomstanden. Det är fortfarande ömt och ibland blöder det. Lika bra att kolla upp.

Skapa flashcards