ett steg i taget...

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Emma - 19 juni 2011 17:34

Har nu smakat på Sias nya glass HallonSaltlakrits och jag måste säga att den är underbart go. Är nu en av mina favoriter, men fläder sorbet vinner ändå enligt mig.


   

Sitter och kollar på True blood, än så länge är jag lite smått skeptisk. Men den kanske blir bättre, har ju bara sett ett avsnitt än.

Av Emma - 19 juni 2011 11:34

...värkte imorse, en 6a på vas-skalan, det har den inte gjort på, jag vet inte när. Tänk att man glömmer så fort. Jag somnade iallafall om och när jag vaknade vid 10.30 med en mysig katt tätt intill mig var värken nere på "normalt" dvs. 3-4 poäng på vas. Kan inte riktigt kalla det smärta längre, utan använder numera ordet värk. Jag har dock märkt att magen sätter igång mer (smärta+sjukdomskänsla) vid ägglossning och mens, så som det var innan den kroniska smärtan satte igång.

Den svullna magen verkar dock inte vilja lämna mig, förstår inte att man kan känna sig så mycket nättare i övrigt och att kläderna inte sitter så tight, men varför syns det inte på vågen att det har hänt något med vikten. Snacka om irriterande, jag kanske är för ivrig och kräver för mycket.


Är det någon som är insatt i sånt och vet/har en tanke om hur långt tid det kan ta att gå ner i vikt, alltså när man samlat på sig 10 kg i vätska på grund av en medicin?


Blev ingen "true blodd" igår, jag blev bara tröttare och tröttare (normalt iofs). Sista avsnittet av kulla-gulla slutade 23.30 så då gick jag och la mig. Somnade så fort jag la huvudet på kudden. Märkte inte ens när Flisan kom och la sig tätt intill mig.

Är lite smådåligt väder idag med, så jag kan med gott samvete sitta inne och kolla på tv/film idag med. Men såklart måste jag gå en promenad också, och titta till min kollegas två gammelkatter så att de har det bra och har mat. Sen måste jag förbi ica och hämta ut ett paket. Glömde ta med avin igår.


Just det ja, städa också...

Ovido - Quiz & Flashcards