ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Midsommarhelgen går mot sitt slut

Av Emma - 26 juni 2011 19:02

Idag är det söndag och här förbreder vi lite kvällsmat. Det blir grillad lax, med potatis och lime-sås. Gott, gott. Jag har packat så gott det går (får med lite kartonger hem också till pappas glädje), imorrn tar jag brum-brum hemåt igen då jag ska jobba på tisdag igen. Jag var ledig torsdag samt imorrn så skönt att slippa de dagar då alla åker åt alla håll för att fira midsommar.


Ska sammanfatta min midsommarhelg lite:

I onsdags kom jag som sagt hit till mina föröldrar i Småland. Räknade ca 5 h ner med paus. Jag räknade rätt, men när jag kom till a6 (köpcentrum) då var det megaköer båda hållen på e4, det hade nämligen hänt två olyckor. En vid Ekhagen och en i Ljungarum. Så där satt man i kön, efter en halvtimme kunde jag svänga av Ljungarum för att ta en alternativ väg hem, där var det inga köer - skönt! Hoppas de gick bra för de drabbade i olyckorna. Jag läste dock i tidningen dagen efter att ingen av olyckorna var med dödlig utgång, skönt att höra.


På torsdagen körde jag och mamma mot staden. Pappa jobbade. Vi köpte mat till Flisan som är några kronor billgiare här i Jönköping än i Uppsala, bra va. Sen körde vi förbi systemet också. Gissa om det var en olycka till ?! Jo, det var det - en kökrock, varför kan folk inte hålla avstånd...


På fredag åkte vi till bror och hans flickvän för att fira midsommar. Det blev midsommar/inflyttningsfest. Vi var totalt 11 personer, eller 10 ½ egentligen för det var en liten 2-åring med. Vi skulle vart fler, men en del kunde inte komma. Lika skönt det, vi hade inte fått plats alla på altanen annars...haha. Vi hade en toppenmidsommar med god mat, god dricka, trevligt sällskap m.m Vi spelade sällskapsspel och kubb.
Dagen efter umgicks vi som sovit över och sedan grillade vi lite korv innan vi begav oss hemåt. Lite snabblunch blev det därefter och sedan gick vi bort till farmor och farfar. Farfar fyllde år, 84 så vi gck dit för att fira med dem. Vi hann va en kvart ungefär och sedan dök min farbror, faster och deras "barn" upp. Dem ser man sällan så det är trevligt, men det blev lite för mycket folk så kära farmor och farfar blev lite förvirrade av allt prat från alla håll.


I fredags träffade Flisan Millie för första gången, Millie är min brors katt. Det blev inget slagsmål, men de morrade och fräste åt varann och Millie visade att hon bestämde, det var ju ändå hennes hem. Men Millie hade även respekt för Flisan, hon är ju trots allt 7 år äldre. Flisan spenderade sen kvällen i husbilen, där vi sedan sov den natten. 


Idag tog jag en lång läs-sovmorgon, alltså man ligger kvar i sängen länge och läser, har börjat med en ny bok som är svår att släppa. Flisan gjorde mig såklart sällskap och mor och far var ute. Jag gick sedan upp, slängde i mig lite frukost och gick ut att hjälpa mor att rensa ogräs. Jag har bränt mig på axlarna trots att jag var insmord med hög solfaktor. Jaja, så är det. Jag har inte ont direkt och röd är också en färg...som jag brukar säga. Flisan har njutit och gått runt med sele i trädgården och ätit gräs. Nu ligger hon utmattad i min säng och sover. Värmen tar på henne också. Men alla intryck spelar ju också roll.  


Glömde säga, igår efter vi kommit hem från farmor och farfar låg jag i magsmärtor, fick inse att jag var tvungen att ta en stark tablett så det gjorde jag. Lite senare på kvällen mådde jag bättre och jag och mor spelade "Faster Ahgatas testamente", ett sällskapsspel.


Hoppas ni haft en toppen-midsommar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards