ett steg i taget...

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Emma - 3 juli 2011 21:21

Satans att det kan göra så ont. Och nej inte i magen. I mitt finger. Tror aldrig jag vart så här klumpig, vet inte ens hur jag lyckades....

Skulle skära upp ett paket med kassler, och på något sätt hade jag kniven på fel håll (!), pinsamt värre, så istället tog jag i och skar mig i fingret i stället för i plasten. Kniven var dessutom nyslipad... Jä*ans. 


Ett ganska stort och djupt snitt på pekfingret, och det blödde rejält, det gör det fortfarande, men jag tror (inbillar mig) att det lugnat sig lite. Har bytt bandaget ett antal gånger, har en tjock bomullstamponad på (en sådan som ska få det sluta blöda snabbare), samt har virat runt med kirurgtejp, självklart har jag rengjort det med alsolsprit. Ett fint litet muminplåster har jag satt över allt, för det är ju roligare att ha ont då :P.


Blir det inte bättre imorrn, blir det nog till att sy. Tur att jag jobbar i samma byggnad som vårdcentralen.


 


Av Emma - 3 juli 2011 13:21

...till semestern - 3 veckor kvar. Göttans!

Och imorrn kommer bror o L och hälsar på :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards