ett steg i taget...

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Emma - 17 juli 2011 18:26

Jag är tacksam för:


  • Egentid

  • Energi

  • Enanton

  • Elefanter

     

 

Av Emma - 17 juli 2011 12:06

Hatar min allergi. Fast vem gillar allergi egentligen. Just nu är det som värst med pollen. Jag brukar inte ha det som jobbigast med gräs/timotej, men iår verkar det vara annorlunda. Dock vart det något lugnare i slutet på veckan tack vare regnet.

Jag var hos distriktsköterskan i tisdags och hos läkaren i torsdags. Inte var det ögononflammation iallafall, men allergi som envist drabbar mina ögon värst.

Den har satt sig på lungor också, så fått ta astmamedicin (vilket jag inte heller vart tvungen och göra på länge).

Läkaren skrev ut ett par starkare ögondroppar, tyvärr finns inte detta i engångspipetter, vilket innebär att de innehåller konserveringsmedel, som jag enligt erfarenhet är allergisk emot. Läkaren sa dock att man kan växa ifrån den allergin och att det finns olika konserveringsmedel så kanske jag inte reagerar på just denna. Så läkaren och jag kom överens om att pröva.

...Men det var som väntat - här sitter jag odjuret med svullna, kliande, rinnande och röda ögon. Jag tålde inte de ögondropparna.


Satan i gatan, får ringa läkaren imorrn igen. Segt värre.

Till hösten när allergisäsongen är över, blir det remiss till lung- och allergimottagningen för att än en gång utreda min allergi. Det var ju som sagt många år sedan den utreddes.


Jag har ju semester om 1 vecka, då vill jag inte besväras av allergi. Varför kan inte mina mediciner fungera som de brukar :(.

Ovido - Quiz & Flashcards