ett steg i taget...

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 15 juli 2011 21:30

Jag är tacksam för:


  • Drömmar
  • Diskmaskin
  • Dator
  • Djurungar av alla sorter
  • Dill  

 

Av Emma - 15 juli 2011 17:02

Satan i gatan, vilken bra dag det varit idag. Och än är den inte slut! Yeah 1 !!! 


Nu måste jag tömma kattens låda, jag känner på lukten att hon har gjort nummer två.


Sen ska jag göra mig ordning för att gå på bio - Harry Potter rules. Yeah 2 !!!

Av Emma - 14 juli 2011 18:35

Jag är tacksam för:

  • Cafeér
  • Cykeln
  • Converse 
  • Citron

 

 
Av Emma - 14 juli 2011 18:10

Min fina lila cykel (som heter Embla) är ju en mountainbike så den har en smal och hård sadel. Harett bra tag tänkt köpa en bredare bekvämare damsadel, men inte kommit till skott. Att sitta på min cykelsadel har inneburit smärta i underlivet, eftersom allt trycks uppåt. Ännu en sak till som endon påverkar. Har därför kört med ett sadelskydd med gele i alt. fårskinn. Detta har hjälpt något, men tar inte bort den värsta smärta, särskilt inte då vägen är ojämn - Aj! Man spänner sig ordentligt i bäckenet och kan inte slappna av.


Men...

Idag upptäckte jag en sak, ni tycker säkert det är en pitoresk sak, men det betyder mycket för mig. När jag cyklade hem idag, slappande jag av i bäckenet likte på test, tänkte dock inte så mycket på det. Detta som jag skrev tidigare skulle innebära fruktansvärd smärta, det gör det inte länge...

Tänka sig, jag är överlycklig att jag kan slappna av i bäckenet och cykla utan att det betyder smärta. Jag hoppas detta inte bara var idag, imorrn ska jag prova igen.

Heja sprutan enanton (trots biverkningarna, särskilt en)!!!


 

Av Emma - 13 juli 2011 19:16

Jag är tacksam för:

  • Böcker
  • Bollar
  • Broderi


 

  

Av Emma - 13 juli 2011 19:03

En kollega kom fram till mig idag, hon hade en speciell blick på ögonen när hon kom fram. Så lade hon en hand på min mage och tittade mig i ögonen, jag förstod först ingen ting, men när hon sa "är det"...då förstod jag.

"Neh, sa jag. Jag e inte gravid, om de vor så väl me tanke på min tjockismage".

Hon sa att hon var tvungen att fråga, det förstår jag, även andra hade undrat.

Oj, tänkte jag... Berättade för henne att jag fick en medicin i sprutform i magen som gjorde att jag svullnade upp (konstigt nog bara magen), men att tjockismagen beror på det.

Ja, vad tänker man när man får en sådan fråga. Som tur vad tog jag inte illa upp. Iofs är jag trött på min kropp, och min vikt, men måste ju acceptera det eftesom det beror på min medicin, som faktiskt funkar "Peppa, Peppa".

Och jag har ju mensvecka nu, så mycket möjligt att jag är mer svullen än vanligt.


Berättade för en annan kollega som sa, att nu när jag såg så trött och sliten ut (allergi), så kan de blivit mer misstänksamma. Vi diskuterade vilken månad jag var i. min kollega skulle nog gissa på v. 24.

Tänka sig, se ut som gravid, men att man inte är det. En tankeställare, men som det ser ut nu kan jag ju inte göra något åt det.


Får väl skratta åt det hela :P. 


Av Emma - 12 juli 2011 17:09

Har inte vart ngn bra dag...

Lusten finns att gräva ner mig för ett tag, glömma den här dagen och sen komma tillbaka igen lika glad som vanligt. Så dags att glömma och gräva ner sig, iallafall under täcket.


Hej på ett tag!

Av Emma - 10 juli 2011 15:40

Satte på tv:n o på 5an var det en film som hette "Cant buy me love". Tönten/nörden Ronald i filmen påminde mig om en viss person - Jo, dr Derek Shepard i "Greys Anatomy", alltså Parick Dempsey. Självklart var jag tvungen att kolla upp detta, och Jo, det är Patrick alias McDreamy som spelar i denna film från 1987. Tänka sig :).

Så nu måste jag kolla klart på filmen.  


Visst är han sig lik så sig:

 

Ovido - Quiz & Flashcards