ett steg i taget...

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Konstaterar...

Av Emma - 11 juni 2011 20:23

...att det idag har vart för hett för att städa så jag sket i det och gick ut istället. Kom in för en stund sedan, har ätit mat och nu sitter vi på balkongen och njuter. Sommar!

Pratade med mor innan, de bor ju söder om Jönköping. Där var det trist och molnigt väder, 15+. Hade regnat 30 eller 50 mm inatt (kommer inte ihåg exakt). Nu var det uppehåll så bra väder för pappa att måla huset och mamma städa och rensa innomhus. De säger att det ska regna här imorrn, då kanske jag kan få lite gjort inomhus, lägenheten behöver träffa på dammsugaren. Så är det att ha en katt, men det är det värt. Hon, btw, Flisan alltså är otorligt seg i värmen och ligger raklång och halvsover på min fåtölj i sovrummet. 


        

En seg katt


  

Det är publik när man lagar mat


   

Det blev gott: Färsbiffar med potatisgratäng och sallad

(och en liten creme fraiche-klick)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2012 23:19


" Jag är med och tävlar inne hos Elina om ett presentkort från Cutiepie.se".   ...

Av Emma - 7 april 2012 23:13


"Jag tävlar om ett paket namnnappar från namnnappen.se inne hos Elina"     ...

Av Emma - 7 april 2012 23:00

Alla hos bloggmamman Annika med sina 5 barn. Direktlänk: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/pagaende-tavlingar.html   Tävling 1: Krypmuddar från Kalle Kryp   Tävling 2: Saker från Kläppi         ...

Av Emma - 29 oktober 2011 20:17


 

Av Emma - 16 oktober 2011 17:24


"Jag tävlar om ett presentkort värt 200kr hos Babyfiltar.com, hos Familjen Pettersson. Tävlingen hittar du HÄR"     ...

Ovido - Quiz & Flashcards